TYDZIEŃ EDUKACJI GLOBALNEJ

Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w Tygodniu Edukacji Globalnej. Od 18 do 24 listopada 2024 r. odbywały się zajęcia z uczniami oraz webinaria dla zainteresowanych nauczycieli zorganizowane przez CEO- Centrum Edukacji Obywatelskiej, m.in. „Mądre pomaganie. Jak to robić w szkole?” 19 listopada; „Kultura dialogu. Jak wspierać różnorodność i zarządzać konfliktami w klasie?” 20 listopada ; „Nasze rzeki, nasza przyszłość. Jak zmieniać podejście do ekosystemów rzecznych?” 21 listopada .   

TEG to międzynarodowa kampania, która wspiera zaangażowanie obywatelskie na rzecz zrównoważonego rozwoju. Tegoroczne hasło „DziałajMy dla PlaneTY” skupione było  na dwóch kluczowych wartościach: ludziach i naszej planecie. Są to filary Agendy 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju.

            Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w następujących zajęciach:

  • Klasa V na zajęciach z wychowawcą zrealizowała temat: Tydzień Edukacji Globalnej 18-24 XI 2024 r.- DziałajMY dla PlaneTY. Na zajęciach uczniowie zostali zapoznani z najważniejszymi zagadnieniami dotyczącymi Tygodnia Edukacji Globalnej oraz obejrzeli filmik dla dzieci: „Po drugiej stronie gór” o dostępie do wody w Afryce .
  • Klasa VIII na lekcji wiedzy o społeczeństwie zrealizowała temat: Tydzień Edukacji Globalnej 18-24 XI 2024 r.- DziałajMY dla PlaneTY. Zostały omówione najważniejsze problemy współczesnego świata w tym zglobalizowany świat oraz skutki globalizacji. Uczniowie obejrzeli również filmik dla dzieci: „Żyrafa na rowerze” poruszający problem uchodźctwa.
  • Na zajęciach dodatkowych klasa VIII i VI oraz IV i V w ramach przygotowania do konkursu ekologicznego omówiła zagadnienia dotyczące:
  • zmian klimatycznych,
  • segregacji odpadów,
  • zanieczyszczenia i ochrony atmosfery, litosfery i hydrosfery,
  • ochrony przyrody,
  • odnawialnych i nieodnawialnych zasobów.
  • W ramach Tygodnia Efukacji Globalnej na zajęciach świetlicowych i bibliotecznych dla najmłodszych uczniów zostały przeprowadzone zajęcia dotyczące głodu na świecie. Sześciolatki poznały tajemnicę kakao i czekolady, a uczniowie klas I-IV dyskutowali na temat problemu głodu w Afryce.